Dagens aktiviteter

Idag har jag spenderat hela förmiddagen i stallet. Jag började med att rida Blackie på ridbanan och han var ganska pigg då han fått ta det lugnt i några dagar. Ingen av oss kände för ett ordentligt dressyrpass som jag först tänkt, så vi hade lite halvseriös ridning idag. Lät Blackie sträcka ut i galoppen och han tyckte det var roligt, så även jag. Nåja, ibland behövs sån här "slappare" ridning bara för att det är roligt! :)

 

Jag tränade NH med Elbrus efteråt, vilket var hans första gång. Blev inte så lång träning, utan jag fokuserade bara på zonen (backa) och flytta bakdelen. I början förstod han inte alls utan trodde vi skulle longera eller så ville han bara följa mig hela tiden, men tillslut så gick det ganska bra, han började i alla fall förstå vad det handlar om och då avbröt jag. Vi gick sedan en sväng och då såg jag att pappa hade lämnat en presenning på marken. Tänkte bara prova och se hur Elbrus skulle reagera och han brydde sig inte särskilt mycket, inte heller när jag tog upp presenningen så att det prasslade. Ska prova lite bättre någon annan dag, även på de andra hästarna.

 

Busfia får vila idag då vi tränade nh igår och hon nog har en del att smälta efter träningen, de andra två ponnyerna tänkte jag bara promenera med och pyssla om en stund innan det är dags för deras kvällsmat.

 

 



Kommentarer
Ida

SV: Tack! Det har jag köpt på Täby stall och foder http://tsf.se/ :D

2012-02-25 @ 19:36:23
URL: http://idaaugust.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hastupplevelsen

Bloggen om min vardag med mina hästar

RSS 2.0