Presentation av hästarna, del 1.

Busfia är en minishettis f.-05 som har varit i vår ägo sedan hon var 2 år. Hon är den mest okomplicerade häst jag haft som går fram överallt och är med på det mesta. Det enda hon inte tycker om är vatten och bett, men det har vi löst med ett bettlöst alternativ som hon får ha när det behövs. Busfia används till ridningar för små barn och körning. Jag har även börjat träna nh med henne.


Sixten har vi haft sedan slutet på maj/juni -11. Han är en minishettis född -09 så han fyller alltså fyller 3 år iår. Han har inte gjort så mycket hos oss än, lite miljöträning och hantering då han är för ung för att ridas, men han ska också börja tränas i nh och till våren/sommaren är det tänkt att han ska köras in. Sixten är jättego och söt och kommer nog bli en riktigt fin barnponny om några år!



Adela är en korsning mellan shettis och minishettis, född -01 och henne har vi haft sedan sommaren -11. Hon används till ridningar för små barn och precis som de andra så ska hon börja tränas i nh. Adela är jättesnäll och rar.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hastupplevelsen

Bloggen om min vardag med mina hästar

RSS 2.0